ظروف یکبار مصرف رستورانی

فروش انواع اقبام یکبار مصرف رستورانی لوکس

ظروف یکبار مصرف رستورانی

فروش انواع اقبام یکبار مصرف رستورانی لوکس

ظروف یکبار مصرف رستورانی

وب سایت: www.goodpack.ir
شماره تماس:02126127739
آدرس: اندرزگو

  • ۰
  • ۰

سس بشامل یا سس سفید و موارد استفاده از آن

طرز تهیه سس بشامل (سس سفید) و موارد استفاده از آن

سس بشامل که با نام سس سفید هم شناخته می‌شود، یکی از سس‌های بسیار ساده و کاربردی در آشپزی است. معروف‌‌ترین غذایی که در تهیه آن از سس بشامل استفاده می‌شود، لازانیاست. اما از این سس علاوه بر غذاهای دیگر، در تهیه سایر سس‌ها نیز استفاده می‌شود. در واقع سس بشامل، اساس برخی دیگر از سس‌هاست. به همین خاطر یادگیری طرز تهیه سس بشامل بسیار کاربردی است.

مواد مورد نیاز برای تهیه سس بشامل

آرد سفید 2 قاشق غذاخوری

شیر 2 لیوان

کره 2 قاشق غذاخوری

فلفل، جوز هندی و نمک به میزان دلخواه

پنیر پارمزان (یا چدار) در صورت تمایل نصف لیوان

طرز تهیه سس بشامل

یکی از نکات طلایی در اندازه‌گیری مواد سس بشامل اینست که مقدار کره و آرد همواره برابر است. طرز تهیه سس بشامل تا حدودی به حلوا شباهت دارد. از این نظر که آرد و کره باید باهمدیگر تفت داده شوند تا خامی آرد گرفته شود.

پس ابتدا کره را در ظرف ریخته و پس از ذوب شدن آرد را به آن اضافه می‌کنیم. در حدود 3 الی 5 دقیقه کره و آرد را تفت می‌دهیم. توجه داشته باشید که اگر آرد بیش از حد با کره تفت داده شود رنگ آن قهوه‌ای شده و دیگر سس سفید نخواهید داشت.

سپس شیر را اضافه می‌کنیم. شیر باید گرم باشد تا باعث گلوله شدن آرد نشود. شیر را به آرامی اضافه کرده و مدام سس را هم می‌زنیم. توجه کنید که غفلت از هم زدن سس می‌تواند منجر به گلوله شدن آرد شود و کیفیت سس افت کند. پس از جوش آمدن شیر، شعله را کم کرده و اجازه می‌دهیم با شعله کم بپزد تا به غلظت ایده‌آل برسد. غلظت سس بشامل باید در حدی باشد که رد قاشق روی سس باقی بماند.

ادامه دستور پخت در سایت گودپک

  • ۹۷/۰۶/۲۱
  • good pack

سس بشامل

سس سفید

ظرف سس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی